Craiova, 7 iunie 2012 – HEINEKEN a anuntat cele două proiecte câştigătoare ale programului de responsabilitate socială „HEINEKEN pentru Comunităţi” lansat în oraşul Craiova în parteneriat cu Asociaţia CSR Nest. Programul este dedicat susţinerii şi dezvoltării comunităţii locale din oraşul Craiova. Cele două granturi acordate sunt în valoare de 50.000 RON fiecare.
În urma unui proces de evaluare a tuturor proiectelor înscrise în programul de responsabilitate socială “HEINEKEN pentru Comunităţi”, FDES a fost desemnata castigatoare in cadrul programului de responsabilitate socială „HEINEKEN pentru Comunităţi” în Craiova.
La nivelul oraşului Craiova, în cadrul programului “HEINEKEN pentru Comunităţi” s-au înscris 13 proiecte din partea a 12 organizaţii nonguvernamentale cu sediul în oraşul Craiova. În ceea ce priveşte proiectele înscrise, 5 proiecte sunt exclusiv pe social, 1 proiect este exclusiv pe mediu, 1 proiect este exclusiv pe cultură, 1 proiect este exclusiv pe domeniul dezvoltării durabile şi 5 proiecte sunt mixte (social-sănătate, social-mediu, cultură-turism şi social-cultură).
“Numărul proiectelor înscrise în programul “HEINEKEN pentru Comunităţi” reprezintă o confirmare a faptului că iniţiativa noastră de implicare în susţinerea şi dezvoltarea comunităţii locale din Craiova, în care ne desfăşurăm activitatea, a fost bine primită şi a răspuns unor nevoi reale. În acest context, suntem încântaţi să susţinem cele două proiecte pe care juriul independent le-a declarat câştigătoare în cadrul programului HEINEKEN pentru Comunităţi, din Craiova”, declară Alina Ţâru, Directorul fabricii de bere HEINEKEN din Craiova.
Cele două proiecte câştigătoare din oraşul Craiova vor primi o finanţare în valoare de 50.000 RON fiecare. Suma obţinută va fi destinată implementării programului conform calendarului stabilit de finanţator. Implementarea proiectelor va avea loc între 1 iulie – 31 decembrie 2012, iar în această perioadă finanţatorul va organiza câte o vizită de monitorizare pentru fiecare proiect câştigător. Pentru a asigura imparţialitatea şi transparenţa procesului de evaluare a proiectelor propuse, câştigătorii au fost desemnaţi de către un juriu independent de finanţatorul programului, format din evaluatori cu experienţă de peste cinci ani în evaluarea de proiecte. Totodată, membrii juriului au evaluat independent unul de celălalt fiecare proiect în parte pentru a nu altera caracterul obiectiv al procesului de evaluare şi în strictă conformitate cu criteriile de eligibilitate stabilite de către finantaţor în ghidul evaluatorului.
Fundaţia pentru Dezvoltarea Economiei Sociale şi-a propus prin proiectul său, „Bursa Comunitară de Afaceri Sociale HEINEKEN”, să înfiinţeze un mecanism sustenabil de finanţare a întreprinderilor sociale din Craiova şi comunele limitrofe. Obiectivele specifice ale proiectului sunt: realizarea a 5 planuri de afaceri sociale pregătite pentru prezentare, informarea a 15 potenţiali investitori despre afacerile sociale, o şedinţă de tranzacţionare a afacerilor sociale organizată în perioada Zilelor Craiovei şi crearea unei platforme virtuale de tranzacţionare.
“Având în vedere că programul „HEINEKEN pentru Comunităţi” s-a concentrat pe aria oraşului Craiova şi pe o rază de 15 kilometri în jurul acestuia, considerăm că un număr de 13 proiecte înscrise reprezintă un rezultat foarte bun. Aplicanţii din Craiova au acoperit prin proiectele depuse spre finanţare o mare parte din componentele din sectorul ONG respectiv social, turism, cultură şi dezvoltare durabilă. Nu în ultimul rând, proiectele mixte şi cele pe social au fost preferate de majoritatea aplicanţilor”, a declarat Sergiu Sebesi, preşedintele Asociaţiei CSR Nest.
Mai multe detalii despre proiect şi punctajul obţinut de aplicanţii programului de responsabilitate socială “HEINEKEN pentru Comunităţi” din oraşul Craiova găsiti pe site-ul web dedicat, www.heineken-pentru-comunitati.ro.